Literaire Lente 2013

De literaire lente is weer van start en hoewel het buiten regent, waait en sneeuwt, krijg ik al de kriebels om een boek vast te nemen en een plekje in het zonnetje te vinden. De zon zal ik deze keer moeten verzinnen maar de boeken die liggen alvast te wachten. De literaire lente duurt twee weken (van 16 maart tot en met 30 maart) en ik hoop dan ook om mijn steentje bij te dragen tijdens deze periode. Om onze Nederlandstalige auteurs een beetje te sponsoren, ben ik van plan om deze week mijn lokale Standaard Boekhandel een bezoekje te brengen. Welk boek ik ga nemen, dat weet ik nog niet, maar ik ben wel benieuwd naar het geschenkboek van dit jaar dat je bij aankoop van literatuur vanaf €12,50 gratis krijgt. Dit wordt geschonken door de Nederlander Kees van Kooten (een cabaretier en schrijver) die een speurtocht naar zijn familiegeschiedenis heeft neergepend in het boek De verrekijker. De schrijver is mij onbekend maar ik sta altijd open voor het ontdekken van nieuwe dingen. Een klein beetje avontuur kan nooit kwaad en wie weet heeft hij er binnenkort een nieuwe fan bij.

Tot schrijfs,

Fien

P.S. Momenteel ligt Her Fearful Symmetry door Audrey Niffenegger op mijn nachtkastje.

Leave a Reply

